Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Η «αυτάρκεια»… γίνεται μόδα…

Δημοφιλή

Ο ΠΑΟΚ δεν ζει αποκομμένος από το εξωτερικό περιβάλλον. Δεν είναι αποστειρωμένος στο δικό του οικοσύστημα. Η ύπαρξη του, οι κινήσεις του, η στρατηγική του είναι σε άμεση εξάρτηση με την χώρα που δραστηριοποιείται, αλλά και τις διεθνείς εξελίξεις.

Είναι πολλοί που δεν δίνουν δεκάρα τι συμβαίνει τριγύρω τους, δίπλα τους, απέναντι. Εστιάζουν την προσοχή τους στον ΠΑΟΚ, αυτός τους καίει, αυτός τους νοιάζει, αυτός τους απασχολεί. Μόνο που όταν δεν έχεις γνώση της μεγάλης εικόνας, η μικρή είναι πάντα παραμορφωμένη.

Θα πει κανείς εύλογα: «Τι μας ενδιαφέρει εμάς τι κάνει ο Ολυμπιακός και τι δηλώνει δημόσια ο ιδιοκτήτης του. Το θέμα είναι τι κάνει ο ΠΑΟΚ» και εν μέρει θα έχει δίκιο. Μόνο που δεν είναι έτσι. Ο κόσμος του (ελληνικού) ποδοσφαίρου αποτελείται από συγκοινωνούντα δοχεία.

Στην επίσημη παρουσίαση του νέου προπονητή (που κράτησε κοντά τρεις μήνες με αμέτρητα «όχι» στην πορεία) και του νέου τεχνικού διευθυντή που έγινε μέσα στην εβδομάδα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης είπε μερικά νούμερα που προκάλεσαν τεράστια εντύπωση. Ομολόγησε ότι ο Ολυμπιακός μπήκε μέσα την περσινή σεζόν 31 εκατομμύρια ευρώ και την αμέσως προηγούμενη άλλα 14 -τα νούμερα είναι εξωπραγματικά!

Επεσήμανε την άμεση ανάγκη για δημιουργία νέων εσόδων και την αλλαγή πολιτικής και φιλοσοφίας σε ότι αφορά τις μεταγραφές, αλλά και την αξιοποίηση των εγχώριων ταλέντων. Είπε ορθά κοφτά ότι η ομάδα του πρέπει να μπει ξανά στις αγορές, να εξελίσσει και να παραχωρεί παίκτες στα κορυφαία πρωταθλήματα, ώστε η ανώνυμη εταιρία να είναι βιώσιμη. Δεν μίλησε για μεταγραφές, δεν υποσχέθηκε τίποτα βαρύγδουπο, ήταν επιφυλακτικός και πολύ προσεκτικός στις εκφράσεις του.

Χωρίς να αναφέρει την λέξη, φωτογράφισε πως ο στόχος είναι «αυτάρκεια» και ζήτησε χρόνο, στήριξη και υπομονή.

Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά; Περίπου δύο χρόνια μετά την αλλαγή μοντέλου από τον ΠΑΟΚ, ο Ολυμπιακός αντιλαμβάνεται κι αυτός την τάση της εποχής και της αγοράς και δειλά-δειλά, αναπροσαρμόζει την στρατηγική του.

Προσοχή: Μιλάμε για μία ομάδα με δικό της ιδιόκτητο γήπεδο (άρα και τεράστια έσοδα) που για 20 χρόνια έβαλε στα ταμεία της τα τεράστια οικονομικά μπόνους από τους χρυσοφόρους ομίλους του Champions League, τα αθροιστικά οφέλη από την ΟΥΕΦΑ σε βάθος χρόνου μπορεί και να ξεπερνούν το ένα δις.

Μέχρι την 1η Ιουλίου, ο Ολυμπιακός δεν έχει κάνει την παραμικρή νέα προσθήκη, ούτε μισή μεταγραφή, αλλά δεν έχει ανοίξει ρουθούνι,  δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση, τα διαρκείας -σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση- έχουν ήδη ξεπεράσει τις 13.000.

Ο ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού είπε και κάτι άλλο που πέρασε στο ντούκου: «Είχαμε πέρσι 40 εκατομμύρια ευρώ μόνο σε μισθούς». Απέναντι σε εγχώριους αντιπάλους, που διέθεσαν πολύ λιγότερα από τα μισά για μισθούς και συμβόλαια, οι Πειραιώτες έμειναν μακριά από την διεκδίκηση των εγχώριων τίτλων και μπήκαν μέσα και 31 εκατομμύρια! Ο ορισμός της αποτυχίας.

Μέσα σε όλα αυτά, ειπώθηκε και κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό: «αν θέλουμε να δημιουργήσουμε έσοδα, πρέπει το ελληνικό ποδόσφαιρο να ανέβει επίπεδο». Ο Ολυμπιακός συναντά κι αυτός κλειστές πόρτες στις μεταγραφικές του αναζητήσεις. Τα μηνύματα που στέλνει μένουν στο «διαβάστηκε» και παρότι το brand name του είναι ισχυρό και οι μανατζερικές του διασυνδέσεις ισχυρές, εντούτοις πέφτει κι αυτός πάνω σε τοίχο.

Αίφνης, ο Ολυμπιακός ήρθε στα λόγια του ΠΑΟΚ. Προς τα εκεί οδεύει και η ρητορική και της ΑΕΚ και του Παναθηναϊκού. Το πρόβλημα είναι γενικό, δεν αφορά μόνο τον ΠΑΟΚ. Και είναι πολύ βαθύτερο από όσο νομίζουμε.


Τελευταία νέα

Το FORZA ONLINE απεργεί!

Το FORZA ONLINE συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΕΣΗΕΜΘ. Αναλυτικά η ανακοίνωση: «Η ΕΣΗΕΜ-Θ, σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ...

Στην ίδια κατηγορία