Τα αίτια της κράμπας και πως την αντιμετωπίζουμε

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Και ποιος δεν έχει πάθει κράμπα κάποια στιγμή στην ζωή του; Κάποιοι τις παθαίνουν αρκετά συχνά, άλλοι πιο σπάνια, κάποιοι μέσα στην νύχτα, άλλοι την ώρα που γυμνάζονται και δεν είναι και λίγοι αυτοί που το έχουν πάθει κατά την διάρκεια της κολύμβησης στην θάλασσα.

Τους θερινούς μήνες, οι μυϊκές κράμπες αποτελούν ένα συχνό πρόβλημα. Πρόκειται για ακούσιες, αιφνίδιες και έντονες συσπάσεις ενός ή περισσοτέρων γραμμωτών μυών. Το αποτέλεσμα των μυϊκών αυτών συσπάσεων είναι συνήθως έντονο άλγος και αδυναμία λειτουργίας των πασχόντων μυών.

Το καλοκαίρι λόγο της υψηλής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος επηρεάζεται η ομαλή κυκλοφορία του αίματος, αλλά και λόγω της μεγάλης εφίδρωσης και της απώλειας υγρών, ασβεστίου και καλίου πολλοί παθαίνουν κράμπες πιο συχνά από ότι τον χειμώνα. Συμβαίνουν ξαφνικά και απροειδοποίητα. Εκτός από τον έντονο πόνο που προκαλούν, δεν επιτρέπουν στους μύες που έχουν προσβληθεί να λειτουργήσουν κανονικά.

ΚΡΑΜΠΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ. ΠΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Αν πάθετε την κράμπα, ενώ κολυμπάτε στα βαθιά, μην πανικοβληθείτε, γυρίστε ανάσκελα και προσπαθήστε με τα δάχτυλα του άλλου ποδιού σας να τεντώσετε το πόδι που έχει πάθει την κράμπα, πιέζοντάς το στην περιοχή των δαχτύλων. Αν δεν τα καταφέρετε, κολυμπήστε αργά προς την ακτή, σε ύπτια θέση και όλα θα πάνε καλά.
Αν υπάρχουν γύρω σας λουόμενοι ζητήστε βοήθεια για να σας τραβήξουν στην ακτή. Όταν τελικά βγείτε στην παραλία, κάντε διατάσεις στο σημείο που έχει πάθει κράμπα ή κάντε ελαφρύ μασάζ. Τέλος πιείτε πολύ νερό για να ενυδατωθείτε. Αργότερα μια ζεστή πετσέτα ή ένα ζεστό μπάνιο, μπορούν να ανακουφίσουν από τον πόνο.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Η διατροφή σας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, εμπλουτίστε τη διατροφή σας σε ασβέστιο και μαγνήσιο. Και τα δύο έχουν την ιδιότητα να ρυθμίζουν τη δραστηριότητα των μυών.

Το ασβέστιο βοηθά στη συστολή και το μαγνήσιο στη διαστολή τους, οπότε η διαταραχή της ισορροπίας των δύο συστατικών μπορεί να διαταράξει και τη λειτουργία των μυών.

Τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα πράσινα λαχανικά, τα καρύδια και τα όσπρια.

Ένα άλλο συστατικό του οποίου η έλλειψη φαίνεται να συμβάλλει στην εμφάνιση τους είναι το κάλιο. Γι’ αυτό προτιμήστε τα φρέσκα λαχανικά, όπως το λάχανο, τον αρακά, το καλαμπόκι, τις πιπεριές και τις πατάτες αλλά και τα φρέσκα φρούτα, όπως τις μπανάνες, τα μήλα, τα πορτοκάλια και τα βερίκοκα που περιέχουν σημαντικές ποσότητες καλίου.

Φροντίστε να προσλαμβάνετε άφθονα υγρά και νάτριο, καθώς η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού και η ισορροπία των ηλεκτρολυτών φαίνεται να αποτρέπει τις κράμπες.

Φάτε μια μπανάνα η κάτι αλμυρό. Αν έχετε συχνά κράμπες πριν την άσκηση, πριν κοιμηθείτε φάτε μια μπανάνα ή κάτι αλμυρό και πιείτε μετά νερό. Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα περιέχει περίπου 440mg κάλιο που καταπολεμά τις κράμπες. Το αλάτι επίσης βοηθάει στην αποκατάσταση του νατρίου στο σώμα μας.

Χυμός καρότου. Ο χυμός δύο καρότων το πρωί θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από το πρόβλημα.  Το καρότο περιέχει 20 φορές περισσότερο Α και Β καροτένια από τα άλλα φρούτα και λαχανικά, αλλά διαθέτει άφθονα και μεταλλικά άλατα (κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο) που χρειάζεται ο οργανισμός μας για την καταπολέμηση της κράμπας.

ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕΣΩ ΑΣΚΗΣΗΣ

Οι μυϊκές διατάσεις πριν και μετά το τέλος της άθλησης, προλαμβάνουν τις κράμπες. Επίσης, οι διατάσεις πριν τη νυκτερινή κατάκλιση βοηθούν στη αποφυγή των μυϊκών κραμπών κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Για οποιαδήποτε ερώτηση μπορείτε να με βρείτε ερώτηση μπορείτε να με βρείτε στο Instagram με όνομα χρήστη ntia_fitness και στο Facebook με όνομα χρήστη Ντία Τζιώτα

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
2Like0Love0Haha0Wow0Sad1Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο