Το «σεντόνι» γίνεται μεταξωτό!

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Είναι το νέο μεγάλο πρότζεκτ που «τρέχει» η UEFA, με ένα σαφή σκοπό. Διείσδυση του ποδοσφαίρου στην γυναικεία αγορά, που θεωρείται ακόμα μία ανεξερεύνητη και αναξιοποίητη «περιοχή». Το μεγαλόπνοο πενταετές πρόγραμμα Time For Action, που εκπονήθηκε το 2019 είχε ορισμένους στρατηγικούς στόχους.

Διπλασιασμός των ενεργών παικτριών στις 55 ομοσπονδίες της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας από 1,25 εκατομμύρια, σε 2,5 εκατομμύρια, αύξηση της γυναικείας εκπροσώπησης σε όλες τις επιτροπές της UEFA, βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών και αλλαγή της γενικότερης κουλτούρας που διέπει το γυναικείο ποδόσφαιρο σε όλη την Ευρώπη.

Στην προσπάθεια της αυτή, η ευρωπαϊκή ομοσπονδία είχε ως στρατηγικούς συμμάχους την ECA (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Συλλόγων), που έχει δώσει σαφή οδηγία (όχι ακόμα υποχρέωση) στα μέλη της, να επενδύσουν στα υπάρχοντα γυναικεία τμήματα ή να ιδρύσουν όσοι σύλλογοι δεν έχουν.

Στην προσπάθεια ανάπτυξης του γυναικείου ποδοσφαίρου στην Ευρώπη, η UEFA αποφάσισε να ρίξει αρκετό χρήμα, αφού βλέπει τεράστια περιθώρια διείσδυσης, που θα αυξήσει την δύναμη και τον ζωτικό της χώρο.

Από το 2020, η επιχορήγηση που λαμβάνουν οι 55 εγχώριες ομοσπονδίες – μέλη για την ανάπτυξη του γυναικείου ποδοσφαίρου αυξήθηκε κατά 50% και έφτασε στις 150.000 ευρώ, ενώ ο νέος τετραετής κύκλος του αναμορφωμένου γυναικείου Champions League, δημιουργεί για πρώτη φορά ελκυστικές οικονομικές συνθήκες για τους συλλόγους.

Μόνο για την σεζόν 2021-22, οι σύλλογοι που θα συμμετάσχουν θα μοιραστούν 24 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό τετραπλάσιο από αυτό της περασμένης σεζόν, δείγμα της τάσης που υπάρχει για αναβάθμιση της διοργάνωσης!

Κάθε ομάδα που θα συμμετάσχει στην φάση των ομίλων (τέσσερις όμιλοι με ισάριθμες ομάδες) θα βάλει στα ταμεία της 400.000 ευρώ, ο νικητής μπορεί να πάρει τουλάχιστον 1,4 εκατομμύριο ευρώ, ενώ για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια του solidarity payments (συνολικά 5,6 εκατομμύρια ευρώ) που θα μοιραστούν στους συλλόγους ανάλογα με το εθνικό και συλλογικό τους ranking. Μία προσπάθεια αντιγραφής (σε μικρογραφία) του ανδρικού Champions League, που έφτασε να γίνει η κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση σε όλα τα ομαδικά αθλήματα παγκοσμίως.

Η κεντρική τηλεοπτική και εμπορική διαχείριση εγγυάται τα αυξημένα έσοδα από τους υπάρχοντες ισχυρούς χορηγούς / συμμάχους της UEFA, ενώ το μεγαλόπνοο πλάνο έχει βρει ισχυρή ανταπόκριση στους μεγάλους ευρωπαϊκούς συλλόγους που «τρέχουν» να επενδύσουν στο γυναικείο ποδόσφαιρο, βλέποντας μία χρυσή ευκαιρία να μεγαλώσουν τα brand τους, διεισδύοντας σε μία «παρθένα» αγορά με τεράστια περιθώρια κέρδους. Και πολύ άργησε…

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ

Και κάπου εδώ έρχεται η μεγάλη απογοήτευση. Το ελληνικό γυναικείο ποδόσφαιρο απέχει έτη φωτός σε οργάνωση, ποιότητα, εξέλιξη σε σχέση με την προηγμένη Ευρώπη. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 27η θέση στο ranking της UEFA, αφού οι επιτυχίες, οι προκρίσεις, τα θετικά αποτελέσματα είναι ελάχιστα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Για να δώσουμε ένα μέτρο, η ομάδα του ΠΑΟΚ είναι απόλυτος κυρίαρχος εντός συνόρων με 16 πρωταθλήτρια στα τελευταία 17 χρόνια (οι Αμαζόνες Δράμας έσπασαν την σεζόν 2013-14 ένα σεζόν που θα έδινε στον Δικέφαλο μία θέση στο ρεκόρ Γκίνες).

Ωστόσο, παρότι οι «αετίνες» δεν έχουν αντίπαλο εντός συνόρων, στην Ευρώπη έχουν ακόμα μεγάλη απόσταση να διανύσουν. Πέρσι ο ΠΑΟΚ αποκλείστηκε στον πρώτο γύρο (εντός έδρας ήττα με 1-3 από την Μπενφίκα), ενώ την σεζόν 2019-20, έκαναν τρεις ήττες, χωρίς να πετύχουν γκολ (0-7 τέρματα) σε όμιλο με Άντερλεχτ, Κβίνερ (Νορβηγία) και Λίνφιλντ. Την σεζόν 2017-18, ο ΠΑΟΚ πέρασε πρώτος από τον προκριματικό όμιλο (με αντιπάλους από Λουξεμβούργο, Αλβανία, Βοσνία), όμως ηττήθηκε με 5-0 και 3-0 στο πρώτο νοκ-άουτ από την Σπάρτα Πράγας, ενώ μία σεζόν νωρίτερα, ο ΠΑΟΚ ήρθε δεύτερος στον προκριματικό γύρο με τρεις τρεις ισοπαλίες απέναντι σε αντιπάλους από Κύπρο, Λουξεμβούργο, Ισλανδία.

Με άλλα λόγια, η απόσταση από το προηγμένο επίπεδο είναι μεγάλη…

Ο ΠΑΟΚ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΓΙΓΑΝΤΙΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ

Το νέο διευρυμένο σύστημα διεξαγωγής του Champions League κάνει ακόμα πιο δύσκολο το ενδεχόμενο για την ομάδα του ΠΑΟΚ να φτάσει μέχρι τους ομίλους. Στην φετινή διοργάνωση θα συμμετάσχουν 84 ομάδες από το 50 διαφορετικές ομοσπονδίες που θα χωριστούν σε δύο διαφορετικά μονοπάτια, αυτό των πρωταθλητών και αυτό των μη πρωταθλητών, που θα διεκδικήσουν επτά και πέντε εισιτήρια αντίστοιχα (τέσσερις ομάδες έχουν μπει απευθείας στους ομίλους). Ο πρώτος γύρος (18-21 Αυγούστου) θα αποτελείται από 11 ξεχωριστά Final-4 (με νοκ-άουτ ημιτελικό και τελικό), από τα οποία 11 οι νικητές θα προκριθούν στον δεύτερο γύρο (1/9 Σεπτεμβρίου), όπου θα ενωθούν με τρεις ακόμα ομάδες (Χάκεν, Κόγκε, Πρωταθλήτρια Τσεχίας) που θα παίξουν σε διπλούς αγώνες νοκ-άουτ για τα 7 εισιτήρια στους ομίλους, οι αγώνες των οποίων θα διεξαχθούν παράλληλα και σε ίδιες ημερομηνίες με αυτές του ανδρικού Champions League.

Ο ΠΑΟΚ θα μάθει τους αντιπάλους του, όπως και το μέρος διεξαγωγής του Final-4 για τον πρώτο γύρο στις 2 Ιουλίου, ενώ θα πάρει 65.000 ευρώ για την συμμετοχή του εκεί. Ανάλογα με την θέση που θα πάρει (2ος, 3ος, 4ος) θα εισπράξει (10.000, 5.000 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα), ενώ σε περίπτωση που αποκλειστεί στον δεύτερο γύρο θα πάρει 150.000 ευρώ (χωρίς να υπολογίζουμε ότι χρήματα μπουν στα ταμεία από τα λεγόμενα solidarity payments), ποσά εξωπραγματικά για το ετήσιο μπάτζετ μιας ελληνικής γυναικείας ομάδας.

ΤΡΕΛΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Τον πρόσφατο τελικό του Champions League ανάμεσα σε Μπαρτσελόνα και Τσέλσι που διεξήχθη στην Βουδαπέστη τον παρακολούθησαν από κοντά 19.487 κόσμος! Το νούμερο μοιάζει εντυπωσιακό για αγώνα γυναικείου ποδοσφαίρου, αλλά είναι μικρό σε σχέση με την τρέλα που αρχίζει να επικρατεί στην Ευρώπη.

Λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία, η γυναικεία ομάδα της Ατλέτικο Μαδρίτης μάζεψε 60.739 θεατές στο πολυτελές Μετροπολιτάνο για την αναμέτρηση με την Μπαρτσελόνα, σπάζοντας το παγκόσμιο ρεκόρ, ενώ η γυναικεία ομάδα της Γιουβέντους πλησίασε το sold out με 39.000 εισιτήρια σε αναμέτρηση με την Φιορεντίνα.

Πολύ κόσμο (και μάλιστα φανατικό) έχουν οι δύο παραδοσιακές υπερδυνάμεις της Ευρώπης (Λιόν, Βόλφσμπουργκ), ενώ όλα τα τοπ κλαμπ της Ευρώπης (ειδικά στην Αγγλία) οργανώσουν τα γυναικεία τμήματα τους, αφού βλέπουν την τεράστια εξέλιξη στον χώρο.

 

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο