Πονοκέφαλοι και διατροφή

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Είστε κι εσείς από τα άτομα που έχουν συχνά πονοκεφάλους και ημικρανίες και προσπαθείτε με φάρμακά η με ανοχή στον πόνο να περάσετε από τις δύσκολες μέρες; Το γνωρίζετε ότι αλλάζοντας κάποια πράγματα στην διατροφή σας και στην καθημερινότητα σας θα είχατε ένα πιο ήρεμο κεφάλι χωρίς αυτές τις απότομες, ξαφνικές κεφαλαλγίες που σας ταλαιπωρούν;

Ο ρόλος της διατροφής στην εκδήλωση των διαφόρων διαταραχών κεφαλαλγίας, όπως η ημικρανίες, αλλά και στη διαχείριση αυτών είναι ένα συναρπαστικό και πολλά υποσχόμενο πεδίο έρευνας. Κι αυτό γιατί η διατροφή είναι ένας παράγοντας που μπορούμε να τροποποιήσουμε και να αξιοποιήσουμε προς όφελός μας, για να βελτιώσουμε την υγεία μας ή για να απαλλαγούμε από ενοχλητικά συμπτώματα.

Μια νέα επισκόπηση που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Headache της Αμερικανικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας με τίτλο «Διατροφή και Πονοκέφαλος» παρουσιάζει πώς η διατροφή μπορεί να ευθύνεται για τις κεφαλαλγίες και τι μπορούμε να αλλάξουμε για να μειώσουμε τη συχνότητά τους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που μετά από ένα γεύμα γρήγορου φαγητού όπως το μπέικον, τα χοτ ντοκ ή ένα σουβλάκι, μπορεί να σας οδηγήσει σε μια ημικρανία, αυτό συμβαίνει γιατί προκειμένου τα κρέατα να διατηρηθούν για μεγαλύτερο χρόνο νωπά, χρησιμοποιούν μία ομάδα ουσιών, που ονομάζονται νιτρικά τα οποία διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο, προκαλώντας πονοκέφαλο.

Δεν είναι όμως καλύτερα τα κινέζικα ή μεξικάνικα φαγητά παρ΄ όλο που δεν περιέχουν στην κύρια διατροφή τους κρέας, προκειμένου να εμπλουτίσουν την γεύση των φαγητών, προσθέτουν όξινο γλουταμινικό νάτριο το οποίο προκαλεί σφίξιμο στο κεφάλι και ένταση.  Αποφύγετε  επίσης την ασπαρτάμη και τα ποτά με κίτρινο χρώμα.

Θέλετε ο πονοκέφαλος να μην ξαναχτυπήσει άμεσα; Τότε δεν έχετε παρά να βάλετε τα αλμυρά φαγητά και το αλκοόλ στην άκρη, όσο μπορείτε. Η αφυδάτωση αποτελεί έναν από τους συνήθεις ενόχους που πυροδοτούν τον πονοκέφαλο.

Αμύγδαλα. Το μαγνήσιο που περιέχουν τα αμύγδαλα, προστατεύει τον οργανισμό από τον πονοκέφαλο με την χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων. Αν ταλαιπωρείστε συχνά από ημικρανίες, ακολουθήστε μια διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο, όπως μπανάνες, αποξηραμένα βερίκοκα, αβοκάντο, αμύγδαλα, κάσιους, καφέ ρύζι και όσπρια.

Καθαρό και καλό κρέας. Επειδή πλέον όπως γνωρίζουμε χρησιμοποιούν διάφορες χρωστικές ουσίες για να διατηρήσουν το κρέας όσο πιο φρέσκο και γευστικό γίνεται, καλά θα είναι να ξέρουμε από που παίρνουμε το κρέας μας.

Τα φρούτα στην διατροφή μας καθημερινά, είναι πολύ σημαντικά, εκτός ότι περιέχουν πολύ νερό το οποίο από μόνο του βοηθάει στην ενυδάτωση, ανάλογα με το φρούτο που επιλέγεται παρέχεται στον οργανισμό σας διάφορες βιταμίνες. Ακόμα και μια έλλειψη βιταμινών μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους. Για παράδειγμα, τα κεράσια περιέχουν νιτρικό οξείδιο, μια χημική ένωση που ελέγχει τη ροή αίματος στα αιμοφόρα αγγεία και τη χαλάρωση ή διαστολή τους. Έτσι προάγει την μεγαλύτερη ροή αίματος στον οργανισμό και μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης πονοκεφάλου. Επειδή η εποχή των κρασιών τελειώνει τον Ιούλιο, μετά δεν έχετε παρά να τα αντικαταστήσετε με παντζάρια τα οποία διαθέτουν παρόμοια οφέλη.

Λιπαρά ψάρια. Οι τροφές που περιέχουν φυλλικό οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (και συγκεκριμένα Β6 και Β12), μπορούν να σας βοηθήσουν να περιορίσετε τη συχνότητα των ημικρανιών. Για αυτόν τον λόγο, τα λιπαρά ψαρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο τόνος αποτελούν σύμμαχο ενάντια στους πονοκεφάλους.

Εκτός τα παραπάνω κάνοντας συχνά και τακτικά μικρά γεύματα κατά την διάρκεια της μέρα θα βοηθήσει επιπλέον στην αποφυγή των πονοκεφάλων.

Σύμφωνα με την American Headache Society, έρευνες δεν μπορούν να πουν ποια τρόφιμα μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους αλλά για πολλούς ανθρώπους υπάρχουν τέτοια τρόφιμα. Η καλύτερη συμβουλή είναι να κρατάτε ημερολόγιο τροφίμων, να αποφεύγετε τροφές που φαίνεται πως σας ενοχλούν, να ακολουθείτε υγιεινή διατροφή και να μην παραλείπετε γεύματα.

Για οποιαδήποτε ερώτηση μπορείτε να με βρείτε στο Instagram με όνομα χρήστη ntia_fitness και στο Facebook με όνομα χρήστη Ντία Τζιώτα.

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο