ΠΑΟΚ, η ισχύς σου είναι οι οπαδοί σου

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Ένα από τα πιο αγαπημένα συνθήματα της «ασπρόμαυρης» κερκίδας λέει: «… μεγάλε ΠΑΟΚ, η δύναμη σου, είμαστε εμείς οι χιλιάδες οπαδοί σου…»! Δεν απέχει καθόλου από την πραγματικότητα και αποτυπώθηκε με τον πλέον εμφατικό τρόπο στην τελευταία Πανελλαδικής έρευνας της «Alco».

Η δυναμική του «Δικεφάλου» μέσα από τους αριθμούς, με το 18% ανά την επικράτεια, έρχεται να αποτυπώσει την ανοδική τάση του «κινήματος ΠΑΟΚ», που τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλώσει την οπαδική του βάση.

Το ότι ο ΠΑΟΚ αποτελεί την τρίτη λαοφιλέστερη ομάδα στην Ελλάδα, με μεγάλη διαφορά στη Βόρεια Ελλάδα, μεγάλη διείσδυση σε πολλά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας προέκυψε από τυχαίο δείγμα 2.000 ατόμων και διενεργήθηκε από μια από τις κορυφαίες εταιρίες δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν ή αν προτιμάτε αμφισβητείται από ελάχιστους, κυρίως όλους όσοι είναι παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο, όσοι επιμένουν να βλέπουν την μπάλα ως… ατομική βόμβα.

Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση, που έλειπε από το χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, θα αποτελέσει σημαντικό «εργαλείο» για τους ιδιοκτήτες των ομάδων, τις διοικήσεις της Λίγκας και της ΕΠΟ, τους χορηγούς, πολυεθνικές εταιρείες και τηλεοπτικούς σταθμούς. Σ’ ότι αφορά τον ΠΑΟΚ έρχεται να (από)δείξει τα άλματα που έχει κάνει ως ένα κλαμπ που κατακτά τίτλους τα τελευταία χρόνια.

Ο «Δικέφαλος» επί εποχής Ιβάν Σαββίδη έχει ξεφύγει από τη χρυσή μετριότητα, έχει πάψει να είναι ο πτωχός πλην τίμιος σύλλογος. Ας μη γελιόμαστε, οι τίτλοι «γεννούν» οπαδούς, πράγμα λογικό, αν και στην περίπτωση των «ασπρόμαυρων» και τις προηγούμενες δεκαετίες τα ποσοστά του ήταν υψηλά, παρά τους ελάχιστους τίτλους. Απλώς τώρα ξεκάθαρα έφτασε να είναι η τρίτη δύναμη του ελληνικού ποδοσφαίρου, καθώς:

  1. Σε αντίθεση με ομάδες, όπως πχ. η ΑΕΚ, κεφαλαιοποίησε τις τελευταίες επιτυχίες του αυξάνοντας το κοινό του από το 12%, που είχε στην προηγούμενη δημοσκόπηση της Metron Analysis το 2015, φτάνοντας στο 18%.
  2. Επιβεβαίωσε την κυριαρχία του στη Βόρεια Ελλάδα. Με ένα ποσοστό που αγγίζει το 60%, για την ακρίβεια είναι 59%, είναι η αδιαμφισβήτητη πρώτη δύναμη στο συγκεκριμένο κομμάτι της ελληνικής επικράτειας.
  3. Η επίδραση των επενδύσεων του Ιβάν Σαββίδη και οι τίτλοι την τριετία 2017-2019 αποτυπώνονται μέσα από σημαντικές ηλικιακές κατηγορίες. Στο δυναμικό κοινό (25-44) ο «Δικέφαλος» έφτασε να συγκεντρώνει το 23%, στο νεανικό κοινό (17-24) το 19%. Αντίθετα, στη μεγαλύτερη ηλικιακά ομάδα κοινού των 65+ έχει μόλις 10% κι αυτό λέει πολλά για τα επόμενα χρόνια και τις επόμενες γενιές.
  4. Επιβεβαιώθηκε η πολύ καλή σχέση ομάδας – κόσμου. Ο κόσμος του ΠΑΟΚ επηρεάζεται και κοινωνικοπολιτικά από την ομάδα του, κάτι που προκύπτει από τις απαντήσεις και τα ποσοστά σε ερωτήματα που αφορούσαν την τηλεόραση (το 71% των ΠΑΟΚτσήδων εμπιστεύεται το OPEN του Ιβάν Σαββίδη), το VAR και τους ξένους διαιτητές, αλλά και την αποδοκιμασία του στις αποφάσεις του υφυπουργού αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη για το ποδόσφαιρο.

Τι άλλο μας έδειξε η δημοσκόπηση; Ότι το 40% της ελληνικής κοινωνίας συνεχίζει να ασχολείται με το ποδόσφαιρο. «Το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα έχει κοινωνική βάση, αν όμως κάποιες από τις παθογένειές του αλλάξουν και βελτιωθεί θα αυξηθεί και κοινωνική του επιρροή¨, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της «Alco», Κώστας Παναγόπουλος.

ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Η τεράστια οπαδική βάση του ΠΑΟΚ έχει επιβεβαιωθεί τα τελευταία χρόνια μέσα από συγκεκριμένους αριθμούς και αδιαμφησβήτητα γεγονότα που αποδεικνύουν τη δυναμική του κλαμπ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο «Δικέφαλος» έχει να επιδείξει:

* Περίπου 12.500 μετόχους στη μόνη ελληνική ΠΑΕ λαϊκής βάσης.

* Πάνω από 8.000 μετόχους στη μόνη ελληνική ΚΑΕ λαϊκής βάσης, μετά την πρόσφατη ΑΜΚ.

* Το ρεκόρ διάθεσης 22.000 εισιτηρίων διαρκείας για ομάδα εκτός λεκανοπεδίου Αττικής.

* Μια διευρυμένη βάση κοινού άνω των 500.000 ανθρώπων στα social media.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΟ… ΙΔΙΟ ΣΚΟΡ!

Σε κάποιους, που βρέθηκαν με πολύ χαμηλά ποσοστά, δεν άρεσαν τα ευρήματα της πανελλήνιας δημοσκόπησης. Κατά τη γνωστή τακτική τους άρχισαν να απειλούν «θεούς και δαίμονες», να χλευάζουν, γενικά να μην κρύβουν τον τρόμο τους μπροστά στην μεγάλη διαφορά που τους χωρίζει από τον ΠΑΟΚ, ο οποίος είναι ξεκάθαρα η ηγέτιδα δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα, και μάλιστα με συντριπτικά ποσοστά. Και βέβαια, αυτή δεν ήταν η πρώτη δημοσκόπηση που έβγαλε αυτό το αποτέλεσμα.

Τα τελευταία 20 χρόνια, όσες δημοσκοπήσεις έγιναν, έβγαλαν παρόμοια αποτελέσματα και κατέστησαν σαφές ότι ο ΠΑΟΚ είναι ουσιαστικά η 3η δύναμη σε όλη τη χώρα και χωρίς συναγωνισμό η 1η δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα.

Η κύρια αιτία της αμφισβήτησης της δημοσκόπησης ήταν το γεγονός πως αυτή παρουσιάστηκε στο OPEN, κανάλι ιδιοκτησίας του Ιβάν Σαββίδη. Το ίδιο ισχύει και για τον άλλο σύλλογο με τα ίδια ακριβώς χρώματα, που επίσης βολόδερνε στις μικρές κατηγορίες τα προηγούμενα χρόνια.

Τα αποτελέσματα, που προέκυψαν από 2.000 άτομα (άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17+ ετών), σχεδόν διπλάσια δηλαδή από αυτά που χρησιμοποιούνται για μετρήσεις πολιτικών τάσεων, επιβεβαίωσαν αυτό που έδειξαν και ΟΛΕΣ οι προηγούμενες δημοσκοπήσεις. Όχι μια και δύο. Έξι πανελλαδικές έρευνες και γκάλοπ, από διαφορετικές εταιρίες, έδειξαν σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα. Έχουμε και λέμε:

1) Το 2000 η εταιρία VPRC είχε ανακοινώσει: Ολυμπιακός 25.9%, Παναθηναϊκός 18,1%, ΠΑΟΚ 10,7%, ΑΕΚ 10,4%, Άρης 3%.

2) Το 2006 η εταιρία FOCUS για λογαριασμό της εφημερίδας «GOΑL»: Ολυμπιακός 36%, Παναθηναϊκός 30%, ΠΑΟΚ 13%, ΑΕΚ 13%, Άρης 4%.

3) Το 2014 το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για λογαριασμό της εφημερίδας «Καθημερινής»: Ολυμπιακός 29,5 %, Παναθηναϊκός 25%, ΠΑΟΚ 13,5%, ΑΕΚ 10%, αλλη ομάδα 14%.

4) Το 2014 η εταιρία PALMOS ANALYSIS για το TVXS.GR: Ολυμπιακός 22,8%, Παναθηναϊκός 16,9%, ΠΑΟΚ 10,4%, ΑΕΚ 9,4%, Αρης 2,4%.

5) Το 2015 η έρευνα METRON ANALYSIS για το «sdna.gr»: Ολυμπιακός 29%, Παναθηναϊκός 27%, ΠΑΟΚ 12%, ΑΕΚ 11%, Άρης 3%.

6) Η τελευταία δημοσκόπηση της ALCO για την εκπομπή «Total Football»: Ολυμπιακός 28%, Παναθηναϊκός 26%, ΠΑΟΚ 18%, ΑΕΚ 13%, Άρης 3%.

Από τα ευρήματα των έξι μετρήσεων τα συμπεράσματα είναι πάνω-κάτω τα ίδια και «δείχνουν» ότι στο κοινό που ασχολείται με το ποδόσφαιρο ο Ολυμπιακός έχει την πρωτοκαθεδρία, ακολουθεί από κοντά ο Παναθηναϊκός, με τον κόσμο του ΠΑΟΚ να υπερισχύει σε πολλές περιπτώσεις του κοινού της ΑΕΚ. Όσο για τον Άρη όλες οι μετρήσεις τον δείχνουν στο ίδιο ποσοστό. Από το 2,4% μέχρι το 4%.

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA

Η «ζωντανή» απόδειξη της δημοφιλίας του ΠΑΟΚ είναι τα social media και η απήχηση των «ασπρόμαυρων» σ’ όλες τις μεγάλες πλατφόρμες. Κι εδώ επιχειρήθηκε από συγκεκριμένο κοινό -τι έκπληξη-  να απαξιωθούν τα νούμερα των ομάδων σε Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, αλλά τους διαφεύγει το γεγονός, ότι ΟΛΕΣ οι μεγάλες εταιρείες, οι διαφημιστικές, οι χορηγοί, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, ο κόσμος της αγοράς, στηρίζονται και σ’ αυτά τα νούμερα.

Τα social media έχουν μπει για καλά στις ζωές μας και αποτελούν σημαντικό «εργαλείο» για τη διείσδυση των ομάδων στο αγοραστικό κοινό, που επηρεάζεται από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και περνάει ολοένα και περισσότερο πολλές ώρες μπροστά σ’ έναν υπολογιστή ή κάποιο κινητό τηλέφωνο.

Ο ΠΑΟΚ στόχευσε στο συγκεκριμένο κομμάτι, έριξε το βάρος του στα «Νέα Μέσα», αντιλαμβανόμενοι στη Μικράς Ασίας τη δυναμική τους, αλλά και την ανταπόκριση του κοινού. Γι’ αυτό και τα αποτελέσματα είναι άκρως εντυπωσιακά και κατατάσσουν τους «ασπρόμαυρους» ως δεύτερη δύναμη των ελληνικών ομάδων.

Ψάξαμε και βρήκαμε τα νούμερα των πέντε ποδοσφαιρικών ΠΑΕ στις τέσσερις κατά κύριο μεγαλύτερες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπου μας δείχνουν:

1) Facebook: Ολυμπιακός: 929.006 άτομα, ΠΑΟΚ: 505.591 άτομα, Παναθηναϊκός: 313.195 άτομα, AEK: 270.000 ακόλουθοι, Αρης: 60.000 ακόλουθοι.

2) Instagram: Ολυμπιακός: 464.682 ακόλουθοι, ΠΑΟΚ: 262.916 ακόλουθοι, ΑΕΚ: 187,861 ακόλουθοι, Παναθηναϊκός: 173.245 ακόλουθοι, Άρης: 59.171 ακόλουθοι.

3) Twitter: Ολυμπιακός: 128.728 ακόλουθοι, ΠΑΟΚ: 70.097 ακόλουθοι, ΑΕΚ: 38.051 ακόλουθοι, Παναθηναϊκός: 28.940 ακόλουθοι, Αρης: 9.645 ακόλουθοι.

4) YouTube: Ολυμπιακός: 147 χιλ. εγγεγραμμένοι, ΠΑΟΚ: 141 χιλ. εγγεγραμμένοι, ΑΕΚ: 53,3 χιλ. εγγεγραμμένοι, Παναθηναϊκός: 48,5 χιλ. εγγεγραμμένοι, Άρης: 17,2 χιλ. εγγεγραμμένοι.

 

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο