Σίγουρα, το αληθινά σημαντικό είναι το έμβλημα. Τα τέσσερα γράμματα. Τα χρώματα. Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 υπάρχει και μία άλλη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει κάθε φανέλα: ο χορηγός
Μετά από 8 χρόνια η χορηγική συνεργασία με την Stoiximan έφτασε στο τέλος της και στο αποχαιρετιστήριο βίντεο, όλοι στάθηκαν στις στιγμές που σημάδεψαν αυτή την συνεργασία: δύο πρωταθλήματα, τρία κύπελλα, δύο πορείες ως τους «8» του Conference League, μεγάλα γκολ, επιτυχίες, νίκες, αλλά και λύπες, δάκρυα, πόνος.
Στιγμές που θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένες στην ιστορία. Ένας χορηγός στην φανέλα, είναι άλλωστε ένας συνοδοιπόρος σε μία ιστορική διαδρομή. Ένας φορέας αναμνήσεων.
Ακόμα και εταιρίες εντελώς άσχετες με το ποδόσφαιρο, διατηρούν ακμαίο το brand τους, χάρη στην σύνδεση με τον ΠΑΟΚ.
Τρανό παράδειγμα η ταπητουργία «Πέρσικα» που ταυτίστηκε, με το πρωτάθλημα του 1985. Η φανέλα, με τον συγκεκριμένο χορηγό, εκτός από έργο τέχνης, αποτελεί και συλλεκτικό κομμάτι ανεκτίμητης υλικής και συναισθηματικής αξίας.
Οι χορηγίες στο εμπρός μέρος της φανέλας εισβάλλουν με φόρα στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο το 1983 και ο ΠΑΟΚ ακολουθεί την εξέλιξη και την τάση της εποχής.
Ο Δικέφαλος… οδηγεί με «Suzuki» την σεζόν 1983-84 και την επόμενη συνδυάζει την κατάκτηση του τίτλου με την ταπητουργία «Πέρσικα».
Ακολουθεί η εταιρία ρουχισμού «Ντόπερμαν», νέα συνεργασία με την «Πέρσικα» και την διετία 1987-1989 η πρώτη συνεργασία με τον ΟΠΑΠ, ο οποίος προωθεί την διαφήμιση του Προ-Πο στις περισσότερες ομάδες της πρώτης κατηγορίας.
Την σεζόν 1989-90 το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ συνεργάζεται με εταιρία που φτιάχνει πόρτες και παράθυρο (Coplam), ενώ ακολουθεί μία διετία κοινής διαδρομής με την γαλακτοβιομηχανία «ΑΓΝΟ».
Την σεζόν 1992-93, επιστρέφουν οι συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες (NISSAN), ενώ η περίοδος της απόλυτης κρίσης σε όλα τα επίπεδα (1993-95), με την ευρωπαϊκή τιμωρία λόγω των επεισοδίων με την Παρί Σεν Ζερμέν και την αποχή από την Τούμπα, στιγματίζεται και από την απουσία χορηγού στην φανέλα!
Οι «Ασφάλειες Αστήρ» βάζουν ξανά τον ΠΑΟΚ στο χορηγικό παιχνίδι το 1995 σε μία χρονιά που στο μπροστινό μέρος της φανέλας μπήκε και η εταιρία Β.Β.Ε., ενώ ακολουθεί μία εξαετής πορεία με την Γενική Τράπεζα, που συνδυάζει το όνομα της με μεγάλες στιγμές, όπως το «Χάιμπουρι», αλλά και το κύπελλο του 2001.
Στο κύπελλο του 2003, ο ΠΑΟΚ φοράει φανέλα με χορηγό την εταιρία τηλεπωλήσεων «Οίκος Μίσσιας» και διαφήμιση «ΕΚΟ» στην πλάτη, που γίνεται ο βασικό σπόνσορας την διετία 2003-05.
Μετά από μία σύντομη συνεργασία με την «Εγνατία Ασφαλιστική», ο ΠΑΟΚ μένει ξανά χωρίς χορηγό στην φανέλα την σεζόν 2006-07, ενώ ακολουθεί μία τριετία που η φανέλα συνδέεται με την εταιρία φυσικού αερίου ΔΕΠΑ, με το λογότυπο με την χαρακτηριστική μπλε σταγόνα.
Από εκεί και μετά ο ΠΑΟΚ, με την είσοδο του Ιβάν Σαββίδη μπαίνει σε άλλη χορηγική τροχιά, ισχυροποιεί το brand του και επιτυγχάνει μακρόχρονες, σταθερές συνεργασίες.
Για πέντε χρόνια (2010-2015) συνοδοιπόρος είναι ο ΟΠΑΠ και το «Πάμε Στοίχημα», ακολουθεί μία διετία (2015-17) με την σφραγίδα της Sportingbet και η περίοδος 2017-2025, που σφραγίζεται από την αγαστή συνεργασία με την Stoiximan…