Γρίπη, ιώσεις και ανοσοποιητικό σύστημα

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Φέτος ο καλός καιρός μας έκανε την χάρη και έμεινε μέχρι και τον φθινόπωρο που πολλές φορές μας έκανε να αναρωτηθούμε «τι γίνεται με τον καιρό»…

Κι απολαμβάναμε μέχρι και πρόσφατα τις όμορφες «καλοκαιρινές-φθινοπωρινές» μας βόλτες.

Τελικά όμως, αν και άργησε, οι αλλαγές του καιρού έγιναν πιο έντονες και μαζί με αυτές τις αλλαγές ήρθαν και οι πρώτες ιώσεις και η κλασική γρίπη.

Η μύτη σου «τρέχει» συνεχώς, τα μάτια σου κλείνουν, ο πυρετός έχει τρελάνει τη θερμοκρασία του σώματός σου, ενώ παράλληλα τα ηχητικά εφέ από το βήχα φροντίζουν να δίνουν ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον στην ταινία «Πάλι άρρωστος».

Σε έναν ιδανικό κόσμο όταν αρρωσταίνουμε θα μέναμε σπίτια μας και δε θα ξεμυτίζαμε μέχρι να γίνουμε καλά. Μάλλον όχι. Σε έναν ιδανικό κόσμο δεν θα αρρωσταίναμε καν. Επειδή όμως αυτός ο κόσμος πιθανώς να γίνει πραγματικότητα στο πολύ βαθύ μέλλον ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά που έχεις! Και για την ακρίβεια με αυτά που έχεις στην κουζίνα σου, και αν όχι, να κοιτάξεις να έχεις.

Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει κάποια τροφή που να θεραπεύει μαγικά από τα συμπτώματα της γρίπης. Υπάρχουν όμως τροφές που ενδυναμώνουν το εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα και ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της. Ξέρουμε ότι η γρίπη δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στην όρεξη σου, αλλά αυτές τις τροφές πρέπει να τις δεις σαν φάρμακο.

Ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν;

Κοτόσουπα. Οι γιαγιάδες μας, όταν μας συμβούλευαν κάθε φορά που ήμασταν κρυωμένοι να τρώμε κοτόσουπες για να αναρρώσουμε πιο γρήγορα, ότι με το πέρασμα των χρόνων οι επιστημονικές έρευνες θα τις δικαίωναν! Αποδείχτηκε τελικά ότι το ένστικτο και η εμπειρία τους τις οδηγούσε σωστά, αφού σήμερα πλήθος μελετών έχει αναδείξει συγκεκριμένα συστατικά που αναχαιτίζουν τους ιούς και μας κάνουν πιο ανθεκτικούς στην αντιμετώπιση μιας λοίμωξης.

Βιταμίνη C. Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C φαίνεται ότι ενισχύει την παραγωγή ουσιών όπως οι κυτοκίνες και η ιντερλευκίνη, οι οποίες έχουν την ιδιότητα να εξουδετερώνουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς που εισέρχονται στο σώμα. Καταναλώστε λοιπόν πορτοκάλια, σταφύλια, ακτινίδια, λεμόνια, πιπεριές, μπρόκολα. Μελέτες έχουν δείξει, ότι μειώνει τη διάρκεια και την ένταση της γρίπης.

Χρειάζεται βιταμίνη 12 για ενίσχυση της ενέργειας σου. Πηγές της είναι τα αυγά, το κρέας, τα θαλασσινά και τα γαλακτοκομικά, αλλά και οι φυτικές ίνες των δημητριακών, κάνει θαύματα.

Τσάι. «Η γρίπη συνήθως πλήττει το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα κι έτσι η κατανάλωση θερμών ροφημάτων μπορεί να βοηθήσει στην διάνοιξη των αεραγωγών», συμβουλεύει η Rena Zelig, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Διατροφής του Πανεπιστήμιο Rutgers. Τσάι του βουνού, φασκόμηλο, εχινάκεια, πράσινο τσάι, astragalus.

Τζίντζερ. Λίγη ποσότητα τζίντζερ  σε φαγητά ή ροφήματα (π.χ. στη σούπα ή στο τσάι που λέγαμε παραπάνω) θα σε βοηθήσουν να ανακουφιστείς από τυχόν στομαχικές διαταραχές, αφού αυτή η ρίζα -γνωστή στα ελληνικά και ως πιπερόριζα- έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Το μέλι- έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες για την αντιμετώπιση των κρυολογημάτων, της γρίπης και του πονόλαιμου.

Το σκόρδο (περιέχει αλισίνη)-βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού κατά των μυκήτων και των βακτηριδίων.

Βασικά Tips για πρόληψη γρίπης και ιώσεων:

  1. Τρώτε φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά(φρούτα-λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχη πρωτεΐνη),περιορίστε την ζάχαρη ώστε να μειώνονται οι φλεγμονές, καθώς και τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, και  πίνετε αρκετό νερό για να είναι ο οργανισμός σας ενυδατωμένος.
  2. Υιοθετήστε την άσκηση στην καθημερινότητάς σας για αντιμετώπιση του στρες- παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, όσο και στη συνολική υγεία του ανθρώπινου οργανισμού

3.Η διάρκεια αλλά και η ποιότητα του ύπνου μπορούν να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

  1. Συμπληρώματα Διατροφής -Είναι εφόδια που ενισχύουν τη δράση των άλλων τροφών κατά την εποχή της γρίπης και των ιώσεων όπως είναι το μουρουνέλαιο, η σπιρουλίνα κ.α.

Οι βιταμίνες Α, C καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και D, στηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Για να μπορεί το σώμα μας να αντιμετωπίσει  τους «εισβολείς»(μικρόβια-ιοί) και να θεραπευτεί, τι έχουμε να κάνουμε;  Να το προετοιμάσουμε εγκαίρως με σωστή διατροφή, τακτική άσκηση και με προσπάθεια για πνευματική ευεξία. Φυσικά, για να τα καταφέρουμε  δεν υπάρχει  καλύτερη στιγμή από το να ξεκινήσουμε, από τώρα!

Για οποιαδήποτε ερώτηση μπορείτε να με βρείτε ερώτηση μπορείτε να με βρείτε στο Instagram με όνομα χρήστη ntia_fitness και στο Facebook με όνομα χρήστη Ντία Τζιώτα.

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο