Από το PAOK Channel στο PAOK TV

Μοιραστείτε αυτήν την ανάρτηση:

Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος κι ο νταμπλούχος ΠΑΟΚ, παραμένει δίχως τηλεοπτικό συμβόλαιο. Όχι, ότι έχει πρόβλημα…

Συμβαίνουν κι αυτά στο άμοιρο ελληνικό ποδόσφαιρο, όπου «κανονικά και με τον… νόμο» πριν μια δεκαετία τα κρατικά λεφτά μπορούσαν να μπουν στα ταμεία της ΠΑΕ Ολυμπιακός από την ΕΡΤ, τώρα όμως «δεν το άντεχε» ο προϋπολογισμός για να επιβεβαιωθεί και από αυτό το κομμάτι ότι όντως ο ΠΑΟΚ είναι μόνος εναντίον όλων.

Το πρόβλημα δεν το έχει ο ΠΑΟΚ, αυτό δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν όλοι όσοι εγκαλούσαν πριν μερικές εβδομάδες την ΕΡΤ και την προηγούμενη κυβέρνηση, επειδή αποφάσισε να υπογράψει συμβόλαιο με την ομάδα που κατέκτησε ένα αήττητο πρωτάθλημα, έκανε το νταμπλ και απέδειξε γιατί, εδώ και μια διετία, είναι απόλυτος κυρίαρχος εντός των συνόρων. Ο ΠΑΟΚ του Ιβάν Σαββίδη θα «ζήσει» δίχως τηλεοπτικό συμβόλαιο, ενώ τα εντός έδρας παιχνίδια του μπορεί να τα δείξει χωρίς να ρωτήσει κανέναν από την συχνότητα του OPEN, ακόμη κι αν δεν θα έχει επικυρωθεί η συμφωνία με το κανάλι του προέδρου της ΠΑΕ, για τα τηλεοπτικά της επόμενης σεζόν, όπως αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα η FORZA. Οι υπόλοιποι να δούμε τι θα κάνουν, αν όντως γίνει πράξη η πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης να ψαλιδίσει τα ποσά της συμφωνίας με την ΕΡΤ.

Όλοι όσοι φώναζαν περί σκανδάλου, βάζοντας επί της ουσίας τον ΠΑΟΚ στο στόχαστρό τους, όχι την ΕΡΤ, τώρα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, αφού εδώ και καμιά 15ετία ο προϋπολογισμός του 60%-65% των ελληνικών ομάδων στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στα χρήματα από το τηλεοπτικό συμβόλαιο. Αυτή η νοοτροπία επικράτησε, χωρίς οι ομάδες και η Λίγκα να ψάξουν σοβαρά για άλλες μορφές εσόδων. Όμως, τώρα, αρχίζουν τα δύσκολα για κάποιους, όχι αυτούς που έπαιρναν 8,2 εκατ. ευρώ από την ΕΡΤ το 2009, αλλά για τους υπόλοιπους που τότε ξεσήκωναν τον κόσμο για τα χρήματα που μοίραζε το κράτος.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ΕΡΤ μέχρι την εμφάνιση των ιδιωτικών καναλιών ήταν η μόνη που είχε τη δυνατότητα κάλυψης ποδοσφαιρικών αγώνων και όχι μόνο, αλλά από το 1991 και μετά το τηλεοπτικό τοπίο άρχισε να αλλάζει και στο χώρο του αθλητισμού. Το «Mega Channel» άρχισε να μεταδίδει «λεπτό προς λεπτό» κάθε Κυριακή από τα γήπεδα τους αγώνες της Α’ Εθνικής, ακολούθησαν οι ζωντανές μεταδόσεις ολόκληρων αγώνων από τον ΑΝΤ-1, τον παλιό ΣΚΑΙ, το ALTER, ενώ και κάποια περιφερειακά-τοπικά κανάλια, πχ. στη Θεσσαλονίκη το Ωμέγα TV, έδειχναν παιχνίδια της μεγάλης κατηγορίας.

Ο ΠΑΟΚ στο κομμάτι των τηλεοπτικών δικαιωμάτων συνέπλευσε τις περισσότερες φορές με τις υπόλοιπες ομάδες έχοντας βάση την κεντρική διαχείριση δικαιωμάτων, που μπήκαν στη ζωή μας από το 2003 και μετά. Αρχικά, το Filmnet είχε τον πρώτο λόγο στο ελληνικό πρωτάθλημα, μέχρι που στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 20ου αιώνα, ο Ολυμπιακός κοιτάζοντας μόνο το δικό του συμφέρον «έσπασε» την κεντρική διαχείριση, για να φτάσουμε στο σημερινό μαύρο τοπίο σ’ ότι έχει να κάνει με τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Το Filmnet μπήκε στη ζωή των Ελλήνων το 1994 ως το πρώτο κανάλι που πρόσφερε υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, ακολούθησε το 2008 το CONN-X TV (ΟΤΕ TV από το 2014) που έφτασαν σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen το 2017 να έχουν από 445.000 και 470.000 συνδρομητές αντίστοιχα.

ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΟΚ CHANNEL

Ο Γιώργος Μπατατούδης οραματίστηκε κάτι πολύ μεγάλο στα χρόνια της παρουσίας του στην προεδρία της ΠΑΕ. Το κανάλι λειτούργησε μέχρι όταν οι χώροι της Intersat άρχισαν να αποτελούν το σημείο συγκέντρωσης των εξαγριωμένων οπαδών της. Αρχικά, ο Εβρίτης επιχειρηματίας επιδίωξε να εισάγει την ΠΑΕ ΠΑΟΚ, μέσω της ΑΘΛΟΣ Α.Ε., στο ελληνικό χρηματιστήριο, σε μια εποχή που όλα στην Ελλάδα περιστρέφονταν γύρω από μετοχές και… φούσκες. Επόμενη κίνηση ήταν η συμμετοχή του στο συνδρομητικό κανάλι του Alpha Digital, που ένα διάστημα είχε εμφανιστεί ως το αντίπαλο δέος του Supersport πολύ πριν η πλατφόρμα πωληθεί και μετονομαστεί σε Nova. Ο «Μπάτμαν», όπως τον αποκαλούσαν «φίλοι και εχθροί» τις παλιές καλές εποχές, είχε ανοίξει παρτίδες με τον Alpha Digital, αλλά το όραμα του ήταν η δημιουργία ενός τηλεοπτικού σταθμού.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, αρχές του 2000, εμφανίστηκε το πρότζεκτ της Intersat, με γραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου ο τότε πρόεδρος του «Δικεφάλου» έκλεινε όλες τις δουλειές, από μεταγραφές μέχρι ότι μπορεί να φανταστεί κάποιος. Σε κάθε εμφάνισή του στα γραφεία της Θεσσαλονίκης, εντός της ΔΕΘ, το «παλιό καλό (και) ορθόδοξο» ΠΑΣΟΚ της πόλης περνούσε κατά κύματα και το κυριότερο, όλοι έφευγαν χαμογελαστοί, ότι θα γίνει η δουλειά τους. Ο Μπατατούδης, βλέπετε, είχε αυτό το τεράστιο προσόν.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2001, ο Ντούσαν Μπάγεβιτς και οι παίκτες μπορεί να ήταν στα όρια τους, απλήρωτοι επί πέντε και έξι μήνες, αλλά από το μυαλό του Μπατατούδη δεν έβγαινε η ιδέα της δημιουργίας τηλεοπτικού σταθμού, το οποίο τελικά βγήκε στον αέρα ως «ΠΑΟΚ Channel», με την συνδρομή του Alpha Digital. Εκεί, έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της δημοσιογραφίας ο πρώην υπεύθυνος επικοινωνίας της ΠΑΕ, Κυριάκος Κυριάκος, ο Σταύρος Κόλκας, η σημερινή βουλευτής της Β’ Θεσσαλονίκης, Δώρα Αυγέρη κ.α. Το κανάλι λειτούργησε με εξάωρο ημερήσιο πρόγραμμα για κάποιους μήνες, μέχρι όταν οι χώροι της Intersat στη Θεσσαλονίκη άρχισαν να αποτελούν το σημείο συγκέντρωσης των εξαγριωμένων οπαδών της ομάδας και οι συντελεστές έμειναν απλήρωτοι για αρκετούς μήνες.

ΣΤΟ ΝΟ1 ΤΟ YOUTUBE ΤΟΥ ΠΑΟΚ!

Το μοτό των Νέων Μέσων (New Media) της ΠΑΕ ΠΑΟΚ είναι τόσο απλό και κατανοητό: «Το μέλλον είναι εδώ» («The Future Is Here) στην προσπάθεια εγκαθίδρυσης του «ασπρόμαυρου» καναλιού στη συνείδηση των φίλων της ομάδας. Τo PAOK TV ξεκίνησε δειλά – δειλά να κάνει τα πρώτα του βήματα το καλοκαίρι του 2013, με καθημερινά στιγμιότυπα από τις προπονήσεις της ομάδας, αλλά σύντομα εξελίχθηκε σε ένα πολύτιμο επικοινωνιακό «εργαλείο». Ο Παναγιώτης Αρωνιάδης, διευθυντής των Νέων Μέσων της ΠΑΕ και ο κάμεραμαν, Άκης Δημητριάδης, κατόρθωσαν να καταστήσουν το επίσημο κανάλι των νταμπλούχων Ελλάδας, ως μια σημαντική μορφή επικοινωνίας με τον κόσμο, βαδίζοντας στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών συλλόγων.

Εκτός από την καθημερινότητα της ομάδας, η εξέλιξη έφερε την συνεργασία με την ψηφιακή πλατφόρμα «Dugout», ενώ παράλληλα το καλοκαίρι του 2017 μέσα από το κανάλι του συλλόγου προβλήθηκαν για πρώτη φορά ζωντανά και αποκλειστικά όλα τα φιλικά παιχνίδια της προετοιμασίας, εγχείρημα που επαναλήφθηκε και φέτος το καλοκαίρι, με δεδομένη τη μη συμφωνία με κάποιο τηλεοπτικό κανάλι.

Ο ΠΑΟΚ δεν άφησε τον κόσμο του δίχως εικόνα από τα φιλικά της προετοιμασίας και δικαιώθηκε για την επιλογή του. Η παραγωγή των αγώνων ήταν αξιοπρεπέστατη και ι αριθμοί επιβράβευσαν αυτή την προσπάθεια. Πάνω από 1,3 εκατομμύρια χρήστες είδαν τις προσπάθειες των ποδοσφαιριστών του Αμπέλ Φερέιρα στα γήπεδα της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Ρουμανίας.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ…

Το «ασπρόμαυρο» κανάλι στο YouTube, μετά και την προβολή της ταινίας – ντοκιμαντέρ «The Invincibles» εκτοξεύτηκε ενώ το συγκεκριμένο βίντεο έφτασε να βρίσκεται μέσα στα trending videos της κορυφαίας ψηφιακής πλατφόρμας.

Η ταινία σε συνδυασμό με τη μετάδοση των φιλικών προετοιμασίας και το πλούσιο υλικό που προσφέρει το PAOK TV στο YouTube, έφεραν την εντυπωσιακή άνοδο του καναλιού. Μέσα σε δύο μήνες το κανάλι μας στο YouTube κατέγραψε 16.600 νέους συνδρομητές, φτάνοντας συνολικά τους 111. 610 συνδρομητές. Νούμερο που κατατάσσει το κανάλι των Πρωταθλητών ως το Νο1 ανάμεσα σε όλες τις ελληνικές ομάδες.

Παράλληλα, από το 2017 και μετά ο ΠΑΟΚ απέκτησε τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων του στο εξωτερικό και μέσα από τη διαδικασία του pay per view αρκετός κόσμος που ζει εκτός Ελλάδας παρακολούθησε ζωντανά τα παιχνίδια του «Δικεφάλου».

 

Πείτε μας πώς σας φάνηκε το άρθρο
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comments

Αφήστε ένα σχόλιο